سهمیه های کسب شده در سال جاری برای سال های 2015 و 2016 منظور می شود و بعد از ارزیابی مجدد در سال 2016 این سهمیه ها برای سال های 2017 و 2018 تغییر نخواهد کرد.
 
به گزارش راسخون به نقل از آی اسپورت، مهدی تاج رئبس سازمان لیگ تغییر  نحوه سهمیه بندی لیگ قهرمانان آسیا را به شرخ زیر اعلام کرد :
 
* پس از ارسال مدارک توسط باشگاه ها و فدراسیون ها و دیدار ناظران و بازرسان  ای اف سی از کشورها، نهایتا فدراسیون ها رتبه بندی شده و در هر منطقه (غرب و شرق آسیا) بر اساس مقام کسب شده سهمیه مستقیم و غیرمستقیم دریافت می کنند.
 
*فدراسیون های رتبه های اول و دوم رده بندی، 3سهمیه مستقیم + یک سهمیه غیر مستقیم، فدراسیون های سوم و چهارم رده بندی، دو سهمیه مستقیم + دو سهمیه غیرمستقیم، فدراسیون رتبه پنجم، یک سهمیه مستقیم + دو سهمیه غیرمستقیم، فدراسیون رتبه ششم: یک سهمیه مستقیم + یک سهمیه غیرمستقیم و فدراسیون های رتبه هفتم لغایت دوازدهم، یک سهمیه غیر مستقیم دریافت می کنند.
 
(به نظر می رسد با توجه به اینکه کشورهای عربستان ، قطر ، کره و ژاپن از نظر سخت افزاری شرایط بهتری از ایران دارند ، سهمیه ایران به دو سهمیه مستفیم کاهش یابد . )
 
* سازمان لیگ فوتبال در نامه ای به باشگاه های حاضر در لیگ برتر اعلام کرده است، نهایتا تا روز 24 خرداد ماه باید مدارک مرتبط در ارتباط کسب سهمیه و سیستم صدور مجوز حرفه ای را به این سازمان و برای انعکاس به AFC تحویل دهند.
 
*در نهایت سهمیه های کسب شده در سال جاری برای سال های 2015 و 2016 منظور می شود و بعد از ارزیابی مجدد در سال 2016 این سهمیه ها برای سال های 2017 و 2018 تغییر نخواهد کرد.
/2759/